Mercedes C Serisi makyajlandı ama ilk bakışta makyajlandımı acaba diye düşündürüyor. Çünkü araca baktığınız zaman çok benzer tasarım çizgilerine sahip. Aracın boyutları da değişmediği için ilk bakışta bu farkı anlamak bence mümkün değil. Bununla ilgili detaylara aşağıda değineceğim ama makyajla birlikte yeni C serisinde nelerin yeni olduğuna bakalım.

Mercedes C200 4Matic
Mercedes C200 4Matic

C serisinde yenilikler neler?

  • Kaputunun altında yepyeni bir motor var.
  • İç mekanın da büyük değişiklikler var.

C serisi gerçekten makyajlı mı?

Makyajla birlikte Mercedes C serisi fazla değişmedi ve bunu özellikle önceki nesliyle bu aracın fotoğraflarını yan yana koyduğunuz zaman net bir şekilde anlayabiliyorsunuz. Lakin tabiki ufak tefek farklılıklar var ve bunlardan en belirgin olanları farlarda ve tamponlarda kendini gösteriyor. Ön farlar biraz daha farklı bir tasarıma sahip. Bu araçta led teknolojili ön farlar kullanılıyor ve görüntüsü hakikaten iyi ama aydınlatma performansı muhteşem gelmedi bana göre. Araç AMG olduğu için tamponlar daha farklı kıvrımlara ve daha farklı hava girişlerine sahip ve açıkçası göze bayağı hoş görünüyor.

Arka tasarım nasıl ?

Mercedes C200 4Matic
Mercedes C200 4Matic

Arka stop lambalarının boyutlarında ve tasarımlarında bir farklılık yok ama grafiklerine baktığımız zaman içerisindeki yapısı biraz değişmiş ve özellikle stop lambaları yandığı zaman o farklılığı net bir şekilde görebiliyorsunuz. Tampona bakacak olursak orda da yine AMG paket olduğu için sportif tasarımlı bir tampon var. Özellikle tamponun orta alt bölümünde daha farklı bir difüzör bulunuyor ve buda sportif albenili bir görünüm kazandırıyor.

Tasarımsal anlamda makyajla birlikte C serisinin en farklılaşmış bölümü şüphesiz iç mekanıdır. Araca ilk oturduğunuz da yeni bir araç kullandığınızı hissedebiliyorsunuz. Çünkü elinizde tuttuğunuz direksiyon simidi tamamen yeni bir tasarıma sahip. Yeni A serisinde de aynı direksiyon simidi kullanılıyor. Bu yeni iç tasarımda göstergeler tamamen dijital. Her ne kadar sunduğu şeyler farklı olmasa da yine de günümüzde artık bir çok marka çoğu modelinde bu dijital ekran tablosunu kullanıyor ve Mercedes C seriside bu modaya ayak uydurmuş. Göstergenin stillerini 3 farklı temada seçebiliyorsunuz.

Gösterge stilleri

Mercedes C200 4Matic
Mercedes C200 4Matic
  • Sportif
  • Klasik
  • Modern

Direksiyon simidi ve göstergeler Yeni A Serisindeki gibi olunca ve mutimedya ekranının boyutları büyüdüğü için dokunmatik olduğunu zannediyorsunuz. Ama ne yazık ki bu ekran dokunmatik değil.

Vites kolu direksiyon konsoluna yerleştirildiği için sağ konsolda kapaklı geniş bir yükleme alanı sunuluyor. Bu araçta opsiyonel olarak kablosuz şarj sistemini alabiliyorsunuz.

Malzeme kalitesi iyimi?

Mercedes C200 4Matic
Mercedes C200 4Matic

Malzeme kalitesi bu sınıfta bir premium araçtan bekleyeceğiniz kadar kaliteli malzemelerle bezenmiş vaziyette. Dokunduğunuz ve baktığınız yerlerde kaliteli malzemeler var. Her ne kadar altlarda kullanılan malzemeler sert bile olsa da dokunduğunuzda kalitesiz hissini vermiyor. Arka taraftan bahsedecek olursak arka koltuklardaki yaşam alanı çok geniş değil ama bence beklentileri karşılıyor. Şunuda belirtmeliyim ki bu sınıfta bundan daha iyi diz mesafesi sunan araçlar var.

Baş mesafesi de bakacak olursak baş mesafesi de yine fena sayılmaz Yani benim kafamda 2 parmaklık bir boşluk kalabiliyor Tabii burada da Bu araçta panoramik cam tavan sunuluyor olmasından dolayı tavan zemininin biraz aşağı gelmiş olduğu gerçeğini de kabul etmek lazım. Eğer cam tavansız bir C serisi alırsanız baş mesafesi kesinlikle biraz daha ferah olacaktır. Konfor elemanlarında ise arkada gayet geniş bir tane kol dayama sunuluyor ve kapakta olan bölmesi neticesinde oraya eşyalarını koyabiliyor arkada oturanlar. Ayrıca Onun önünde açılan iki tane bardaklık neticesinde de içeceklerini koyma imkanları da oluyor klimadan faydalanmak istediklerininde, iklimlendirmelerini kendine göre yapamıyor olsalar da orada açıp kapatabilecek deri bir havalandırma menfezi bulunuyor.

Arka sıra bence iki yetişkinin çok sıkıntı çekmeden oturabilecek deri konforlu bir alan sunuyor ama iş 3 yolcunun orada oturup oturamayacak konusuna geldiği zaman işte asıl sıkıntı orada ortaya çıkıyor. Çünkü bu araçta hakikaten çok büyük bir şaft tüneli var yani nereden baksanız hem yerden yüksekliği hem de genişliği bir karış ve bunun neticesinde Bir yetişkinin ayaklarını bir yerlere koyması çok da kolay olmuyor ama zorda kalırsınız da evet burada oturabilirsiniz.

480 lt bagaj hacmi

Boyut değişmediği için C serisinin bagaj hacmi de eski nesil ile aynı yani 480 litrelik bir hacim sunuyor. Bu değerde yine bence beklentileri karşılıyor. Hem şehir içinde hem de şehir dışına gideceğiniz zaman çok geniş çaplı bir aile değilseniz eşyalarını içine alır ama daha büyük bir bagaj hacmi de ihtiyaç duyuyorsanız o zaman alternatiflere de göz atmanızda fayda var.

Motor

Sıra geldi C serisinin makyaj ve birlikte yenilenen en önemli kısmına yani motoruna. 5 litrelik 4 silindirli Turbo beslemeli benzinli 1 motor sunuluyor. Bu motor 184 beygir güç ve 280 litrelik tork değerlerine sahip ama bu değerlerin ötesinde bu aracı önemli kılan daha farklı detaylar var. Bunlardan bir tanesi bu motorun 9 kademeli otomatik şanzımana sahip olması. Ayrıca Mercedes İnformatik diye adlandırdığı Sürekli dört tekerlekten çekiş sistemlerinde yine bu motorla birlikte sunuluyor olması. Peki bu motor gelince eski 16 lık motor satılmıyor mu diye düşünüyor olabilirsiniz..
Hemen söyleyip evet o eski 1.6 litrelik 156 beygirlik motor hala makyajlı Mercedes C serisi ürün gamında yer alıyor ama o motorda dört tekerlekten çekiş sistemi sunulmuyor. Yani o motor yine eskiden olduğu gibi arkadan itiş çekiş sistemine sahip. Ayrıca bu araçta Mercedes’in yeni bir sistem kullanılıyor. Bu sistem bu 48 voltluk alternatör sayesinde özellikle alt devirlerde torkun düşük olduğu esnalarda yani bir nevi turbonun boşluğunun oldu esnalarda bu elektrik motoru neticesinde daha homojen bir güç üretimi olmasını sağlayan sistem kullanılıyor. Bu sistemde Aslında 13 beygirlik ekstra güç ve 160 Newton metrelik ekstra tork sağlıyor. Size ani hızlanmalarda bunu nispeten biraz da hissedebiliyorsunuz ama performans anlamında bu araç 184 beygirlik bir araçmış gibi gidiyor mu derseniz tabii burada rakamları konuşmak gerekir. Hani direksiyon başında oturduğunuz zaman gaza bastığınız zaman o tepkilerden bunu hissediyor musunuz dersiniz açıkçası 156 beygirlik versiyonla aralarında çok büyük farklar varmış gibi bana hissettirmedi. Sport Plus seçeneğini seçtiğiniz zaman tepkiler biraz daha keskinleşir ve daha netleşiyor. İşte şanzıman daha hızlı vites değişimleri gerçekleştiriyor ve gaz pedalı da isteklerini daha iyi cevaplar veriyor.

Yalıtım

Fabrika yalıtım konusunda büyük değişiklikler yapılmış gibi hissettirmedi bana. Yolculuğunuz süresince içinde sessizsiniz konforlusunuz ama mesela hani dışarıda çok fazla rüzgar esiyor ve bazı hastalarda hani rüzgar sesini normal hızlarda giderken bile duyabiliyorsunuz. Asfalt sesi çok fazla gelmiyor ama motoru devirini yükselttiğiniz zamanda motor sesini doğal olarak kabinde hissediyorsunuz.

Süspansiyonlar

Süspansiyonları bence konforlu ama her ne kadar AMG donanımında olsa da ülkemize getirilen araçlarda AMG süspansiyonlar bulunmuyor. O nedenle ekstra bir sertlik söz konusu değil ve güzel bir asfalt üstünde gittiğiniz zaman hiçbir sıkıntı yok. Tabii bozuk zeminlere girdiğiniz zaman o süspansiyonlar amortisörler sürekli çalışmaya başladığı zaman biraz gerginliği diyorsunuz ama bana sorarsanız bu da öyle çok rahatsız edici boyutta değil.

Bu araç Sürekli dört tekerlekten çekişli ama çok fazla güce sahip olmadığı için özellikle kalkışlarda vesaire bunu çok hissetmiyorsunuz ama aracın asıl farkını ortaya koyduğu yer şüphesiz virajlar oluyor. Özellikle mesela kombine virajların olduğu yollarda bu aracı kullandığınız zaman direksiyonu nereye kırarsınız araç oraya net bir şekilde yönleniyor. Yani ne arkasını bırakma isteği uyanıyor araçta ne kafadan kayma eğilimine giriyor. Yani açıkçası dört tekerlekten çekiş sistemi direksiyonla birlikte gayet iyi işler ortaya koyuyor. Ne emir verirseniz anında araç kesinlikle çizgisinden çıkmak istemiyor ki limitleri zaten fazla zorlamazsanız da bu aracı pek yoldan çıkaramazsınız ama fizik kanunlarına ters giderseniz de tabii her araçta olacağı gibi tutamayabilir.

Yakıt tüketimi

Merak edilen konulardan bir diğeri de şüphesiz yakıt tüketimi. Bu araç bir elektrik desteği olduğu için buna bir nevi hafif hybrid diyebiliriz. Bunun neticesinde de tabi yakıt tüketiminin biraz daha düşük olması bekleniyor. Şehir dışında ortalama tüketim değeri 6.9 olarak belirtiliyor aynı zaman da şehir içinde sunulan tüketim değeri ise 9.1. Bence bayağı yüksek ve biraz daha performanslı kullanırsanız bu değerlerin daha da yukarılara çık yani bence bilmenizde fayda var.

Fiyatı

Gelelim sonuç kısmına. Bir araç alacağınız zaman tabii ki fiyat en önemli kriterlerden bir tanesi oluyor. Bir genel değerlendirme yapmak gerekirse yeni makyajlı C serisinin hangi motorlarının kaça satıldığı ile alakalı bence daha rahat bir sonuca ulaşabiliriz. Şöyleki 1.6 benzinli motorlu C180 bugün 280000 TL ler seviyesinde satılıyor. Sadece Comfort donanım seviyesine sahip bu aracı almak isterseniz yani 1.5 motorlu dört tekerlekten çekişli daha kuvvetli benzinli motora sahip bu versiyonu almak isterseniz o zaman 350 bin TL’lik bir fiyatı gözden çıkarmanız gerekiyor.

Ekstra donanımları olmadan AMG paketiyle son olarak da tabii işin içine dizel motor seçeneği giriyor oda 1.6 dizel motor seçeneğine sahip ve 160 beygirlik bir güç ünitesi ile birlikte sunuluyor. Onun fiyatı ise yine ekstra donanımları olmadan 365.000 TL seviyelerinde. Yani bu üç modeli kendi arasında değerlendirecek olursak evet benzinli 1 motor istiyorsanız C180 hala daha uygun bir seçenek olarak öne çıkıyor. Çünkü aralarında 70 bin TL lik bir fiyat farkı var. Her ne kadar bu araçta dört tekerlekten çekiş sistemi C 200 C 180 den çok çok farklı şeyler sunmuyor size. O yüzden benim fikrim merak ediyorsanız C180 hakikaten hala daha albenili bir noktada duruyor. Sizin için birikim ekonomi yapmakta önemli ise o da bu araçtan sadece 15000 TL’lik bir ekstra bedel karşılığında satılıyor olduğu için o da yine Eğer bu seviyeleri çıkarsanız cazip bir seçenek olarak kendini gösteriyor. Tabii bu noktada son karar sizin beklentiniz ve cebinizdeki paranın birbiriyle orantısı ile ortaya çıkıyor. Umarım faydalı olmuştur bu makalem.

Makyajlı c200d ilgili merak ettiğiniz tüm şeyleri bu testin sonunda ulaşabilirsiniz. Bir sonraki araba makalemde görüşmek üzere. Orhan bey